سيچان بلاگ سيچان بلاگ .

سيچان بلاگ

تازه هاي نشر آذر

تازه هاي نشر آذر??

تازه هاي نشر

كتاب چشم انتظار در خاك‌رفتگان

ميگل آنخل آستورياس | مترجم: سروش حبيبي | نشر ماهي

صاحبان روزنامه در پول غلت مي‌زنند و گلو پاره مي‌كنند كه زنده‌باد آزادي. اعيان‌زادگان مرفه از سر تفنن شعر مي‌سرايند و نثر مي‌آرايند و بر سينه مي‌كوبند كه زنده‌باد آزادي. بازرگانان به زور تبليغ بر سود خود مي‌افزايند و گريبان مي‌درند كه زنده‌باد آزادي. تنها توده‌هاي محروم و زحمت‌كش نمي‌توانند اين فرياد را تكرار كنند، زيرا آزادي آن‌ها به معني گرسنگي اين‌هاست. از اين رو بينوايان رنج خويش را تحمل مي‌كنند و به جور آن‌ها گردن مي‌نهند. آ‌ن‌ها به سياه روزي خود تن داده و به سكوت خو گرفته‌اند. چشمِ انتظارِ درخاك‌رفتگان” داستان اعتصاب عمومي عظيمي است عليه ديكتاتور گواتمالا و شركت امريكايي موز. شخصيت مركزي رمان مبارزي انقلابي است كه مي‌كوشد مردم را به قيام و اعتصاب فرا خواند.

كتاب ملاله و مداد جادويي

ملاله يوسف زي | مترجم: شبنم حيدري پور | انتشارات پرتقال

ملاله، دختربچه اي كه در پاكستان زندگي مي كند از فقر فرهنگي و اقتصادي محل زندگي اش ناراحت است. از اينكه دختربچه ها حق تحصيل ندارند و او هر روز با ترس به مدرسه مي رود و امنيت ندارد غمگين است. او هر روز آرزو مي كند مدادي جادويي داشته باشد تا با آن امنيت و صلح و شادي براي مردم كشورش بكشد اما آرزويش برآورده نمي شود تا اينكه يك روز تصميم مي گيرد به جاي آرزو كردن براي خوشبختي كودكان سرزمينش تلاش كند و حرفش را با يك مداد معمولي به گوش تمام جهان برساند…

كتاب شهروندان و اربابان

الن ميك سينز وود | مترجم: يوسف صفاري | نشر لاهيتا

مشخصه‌ي دولت غربي، از دوره‌ي باستان تا كنون، نابرابري نظام‌مند و سلطه‌ي اقليتي كوچك بر اكثريت بوده است. واقعيتي كه در آثار مرجع بازتاب يافته است، صداي شنيده شده از اين آثار، صداي طبقات حاكم، ملاكان و كساني‌ست كه به دفاع از آنان برخاسته‌اند. گرچه صداي مخالفت از پايين نيز گاه به گوش مي‌رسد، اما دهقاناتي كه در بخش اعظم اين تاريخ اكثريت جمعيت را تشكيل مي‌دادند، نمايندگي نمي‌شوند. با اين حال غالباً بهترين راه دست‌يابي ما به اكثريت خاموش، به نارضايتي‌هاي آنان و دشواري‌هايي كه براي حاكمان پيش مي آوردند، خوانش موشكافانه و زمينه‌ي اين متون مرجع است، چراكه نكات زيادي درباره‌ي آنچه طبقات مسلط از فرودستان انتظار داشته‌اند، و نيز چيزهايي كه سبب هراس‌شان مي‌شده، به ما خواهند گفت.

خريد اينترنتي كتاب از كتاب فروشي كاواك

1+

برچسب: تازه هاي نشر آذر،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۴۸:۵۶ توسط:saman موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :